Majitel Monitory Tomáš Berger nadále šíří dezinformace, zneužil k tomu i Mediář

Publikováno: 20.1.2022

Zpět na novinky

Ředitel společnosti Monitora, s níž vedlo vydavatelství INCORP úspěšný soudní spor o neoprávněné označení serveru EuroZprávy.cz jako dezinformační, nadále šíří napříč internetem nepodložené lži. Tomáš Berger ve svém vyjádření pro Mediář sice korektně uvedl, že EuroZprávy.cz jsou „informačně relevantním zdrojem bez pochybností“, zároveň ale tvrdí, že v minulosti šířily neověřené a zavádějící informace, aniž by k tomu poskytl jediný důkaz.

Ředitel Monitory Tomáš Berger na stránkách Mediáře popírá usnesení soudu, k němuž se jeho společnost vzájemnou dohodou sama uvázala. Server doslovně uvádí, že: „…ředitel Berger soudí, že EuroZprávy v minulosti publikovaly ‚neověřené a zavádějících informace‘.“ Vedení vydavatelství INCORP je v této souvislosti nuceno s politováním konstatovat, že se Mediář stal nástrojem pro šíření dalších nepravdivých tvrzení, která nebyla nikdy prokázána, a Tomáš Berger jejich dalším šiřitelem, nikoliv prvním.

V posledních letech se totiž s oblibou objevuje trend nálepkování bez jasných důkazů, přičemž ve chvíli, kdy je daný subjekt vyzván k doložení svých tvrzení, se až dětinsky zbavuje zodpovědnosti a ukazuje na jiné. Společnost Monitora označovala server EuroZprávy.cz několik let za dezinformační, ačkoliv toto nikdy neprokázala. Ve své obhajobě se zaštítila tvrzením spolku Nelež, s nímž vydavatelství INCORP vede také soudní spor. A nepřekvapivě ani Nelež nikdy neposkytl důkazy o údajném dezinformačním charakteru serveru EuroZprávy.cz. Navíc se, podobně jako Monitora, i Nelež v případě konfrontace zbavuje odpovědnosti a přehazuje ji na jiné. Kupříkladu na Nadační fond nezávislé žurnalistiky, který však v té době dezinformace v médiích vůbec neřešil.

Nemalou měrou se pak na celé absurdní situaci podílí společnost Semantic Vision, která předstoupila před národ s tvrzením, že EuroZprávy.cz v minulosti údajně publikovaly zhruba tři desítky závadných (dodnes není známo jak) článků. Ačkoliv se jedná zhruba o 0,1 % roční produkce serveru EuroZprávy.cz, redakce bere svou práci velmi vážně a každý byť jen náznak možného pochybení by okamžitě vyřešila. Bohužel, Semantic Vision navzdory opakovaným výzvám ani po dvou letech nikdy nedodal důkazy pro své tvrzení.

Vedení mediální skupiny INCORP považuje za politováníhodné, že Monitora je (podobně jako Mediář či dříve Česká televize apod.) jen další ze subjektů, který se nechal nachytat na umělou pseudokauzu vytvořenou společností Semantic Vision, resp. spolkem Nelež. Je proto nepochopitelné, proč v tomto zbytečném boji ředitel Monitory Tomáš Berger pokračuje, aniž by, stejně jako kdokoliv jiný, viděl či poskytl jediný důkaz.

Zpět na novinky

Inzerujte tam, kde vás lidé uvidí.

Náš návštěvník, váš zákazník

Inzertní služby